En sund självkänsla

Tjena, tjena. Blev idag intervjuad av GP som frågade om jag hade ett exempel på sund självkänsla.

Jag: - Jag var nere vid mitt sommarställe i helgen. Det var alldeles stjärnklart en kall vinter kväll. Och det var miljarder stjärnor som glimmrade på himlavalvet och havet låg alldeles blankt. Det susade i träden och man hörde en liten uggla som hoade. Jag tänkte, så jävla märkvärdigt är det ändå inte. Stjärnhimmlen och havet osv...

Journalisten: - Men är inte det...

Jag: - Det är vad jag kallar sund självkänsla.

Journalisten: - Men det kallar jag storhetsvansinne!

Jag: - Äh nu håller du käften! Men vem hade då världsalltet, stjärnhimmlen att visa upp sig för om inte jag stått där och tittat i fyra timmar?

Journalisten: - Miljontals människor på jordens nattsida till exempel!

Jag: - Det skiter jag fullständigt i, din gamla värmlänning! Nu håller du käften! Jag tycker att jag är världens medelpunkt! Det är en sund självkänsla skulle jag vilja påstå.

Journalisten: - Men asså du är ju galen....

Jag: - Kan du hålla käften nu? Kan du hålla käften nu? Du är en liten intensiv jävel som surrar hela tiden. jag blir vansinnig! Kan någon ta ut den här människan? En jäkla hudpåse som sitter här och stinker! Jag blir vansinig!

Sen slutade intevjun. Blev väl sådär men han fick så han teg iallafall :D

Kommentarer
Postat av: Kent-Morgan

Hoande ugglor är jääääävligt överskattat men det är väl du van med där ute där du bor.

2010-01-11 @ 23:15:34
Postat av: danhalv käftglapp

Så jävla märkvärdigt är det ändå inte!

2010-01-12 @ 16:02:22
Postat av: ROLF S

Nee det är inte så jävla märkvärdigt ju :D

2010-01-12 @ 18:10:48
Postat av: Ulla

Du ägde ut journalsiten så hårt! Hörde att han blev helt förstörd efter detta! Han slutade :) Bra jobbat ROLF <33333333333

2010-01-13 @ 17:01:51
Postat av: Fabian

Sveriges bästa blogg!

2010-01-14 @ 00:18:40
Postat av: 88 åriga Rut

ROOOOLFF, är det du? Det är din gamla dagmamma som frågar. Du får gärna kom in på lite kaffe någon gång.

2010-01-15 @ 18:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0