Det är vattentätt

Hola! Nu har det hänt saker på skolan. Svante min käre vän kom till mig i skolan och bad om hjälp. Han läser samhäll kultur och har en as jobbig lärare vid namn Angelica Nohling. Hon har gett dem ett svin svårt prov som de ska ha i naturkunskap B. Det är totalt omjöligt att klara det enligt Svante så han bad mig om att röja henne.

Samtalet löd såhär:
Svante: - Kan du hjäpa mig att på något sätt kunna få Angelica att ställa in provet imorgon?

Jag: - Jag har tänkt på saken och kommit fram till en lösning!

Svante: - Ja!

Jag: - Ja, vi säger att Angelica är en trollkona och att den riktiga Angelica rövats bort av Ymer som förbanat henne. Och att trollkonan nu måste dödas! Ja, det är vattentätt! Ingen kommer att misstänka någonting. 

Svante: - Okej, ja frågar någon annan.

Jag: - Nä vänta, vi gör en brygd istället. När hon druckit detta får hon så fruktansvärt ont i kroppen att hon måste gå hem. Då blir det inget prov.

Jag gjorde en brygd som Svante hällde i lärarens mjölk på lunchen. Hon fick direkt ont i kroppen och magen som jag sa, men nu vara det så här att hon svimmade. Panik uppstod bland lärarna. Jag och Svante stod bakom ett hörn och garvade ihjäl oss. Sen kom ambulansen och fick föra henne till sjukhus. Det blev lite väl dramatiskt, men Svante och hans klass slapp att göra provet. Så jag är nöjd! Fick höra senare idag att Angelica fått en fruktansvärd diarre. Hon får vara hemma från skolan i minst en vecka!

Nu ska jag ta mig ett järn innan jag ska titta på film. Vi ses / ROLF S


Detta är min brygdflaska

 


Kommentarer
Postat av: Per

Får jag fråga? Rakar hon röven också?

2009-11-11 @ 22:22:22
Postat av: ROLF S

Jaa det gör hon, som vissa slickar för att få bättre betyg!

2009-11-11 @ 22:26:16
Postat av: Anonym

Vad heter brygden?

2009-11-14 @ 21:45:12
Postat av: ROLF S

Den heter: Gammelmans brygden :D

2009-11-16 @ 13:58:53
Postat av: Anonym

Jaa helevete vilken jäla dryck fann! Går det fixa någon pöööökdryck okkså? jäla ronny!

2009-11-18 @ 23:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0