Inte gör det dig nått!

Hej! Idag vaknade man upp till ett strålande väder! Dagen började med att jag gick upp kl:07:00. Vi hade prov kl. 08:00 i matte så jag var tvungen att skynda mig till skolan. Åt snabbt och tog i ett kilo vax i håret och stack mot skolan. Men halvvägs tlll skolan vurpade jag med cykeln och skrapa upp hela benet. Men jag fortsatte min färd! Men 3 minuter senare kommer en svart katt springande framför mig så jag väjade undan och for rakt ner i ån som ligger vid vägkanten. Blev dygnsur! Kall och frusen kämpade jag mig fortfarande mot skolan. Klockan var då kvart i åtta och jag var tvungen att komma i tid till provet. När jag nästan är framme vid skolan kolliderar jag med en liten unge som kom utcyklande framför mig. Pang sa det så låg man i backen igen. Ingen ovanligt denna morgon. Ungen började grina och det tog år innan man tröstat färdigt honom. Jag kollade snabbt på klockan och såg att den var tio över åtta, shit! Sliten som jag var kom jag in klassrummet kvart över åtta. Jag kom in darrande som en liten sliten tomte, min blick var tom av förtvivlan. Läraren sa: - Du är sen, du får inte göra provet! Du kan gå nu!
Då svarade jag: - Sååå! Roffe fryser. Men inte gör det dig nått och inte gör det mig nått!
Sen gick jag haltande iväg, stängde dörren och allting blev tyst.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0